Saturday 11 July 2009

La peau blanche

Depuis toute petite je suis énervée contre ma mère qui me court après pour me mettre de la crème solaire, ou plus précisément de l’écran total. Ayant héritée d’une peau de rouquine, le bronzage que l’on voit dans n’importe quel magazine français ne restera qu’un rêve pour moi. Certains ont essayé de me convaincre de mettre de l’autobronzant, mais celui-ci, peu importe la marque ou la texture, n’a eu que pour effet que de me faire devenir couleur carotte… Et ma foi, ce qui était assez proche de la couleur tomate de mes coups de soleil précédents.
Et là, que vois-je dans les publicités japonaises ??? ‘ Garder en toute sérénité votre peau blanche’
Grâce à ces publicités, mon ‘complexe’ de peau blanche n’existe plus ! Out ces idées de bronzage qui me rendaient triste l’été venu : je suis fière de ma peau blanche qui montrera moins de signes de vieillesse que ces jeunes fille qui exhibent leur peaux bronzées à tout va.

With my white skin, my mum used to chase after me for spreading some sunscreen cream on me, more particularly sunblock, which in point of fact bothered me, and even now. So as you can guess, famous suntan in French woman’s magazine will only be a dream for me. Of course some people have tried to convince me to try self-tanning cream but whatever the brand or the texture, the result is always the same: my skin turns carrot-red, which was like to my tomato-red of my last sunburns!So what a delicious surprise when I saw “Keep your white skin in all serenity” in Japanese advertising!! Thanks to this advertising slogan, I have no more my “white skin inhibition” !Thus, out of my mind these suntan ideas which used to make me sad during summer: I’m proud of my white skin, which as a matter of fact will seem younger and healthier than the one of these young women showing a lot their suntan skin!

2 comments:

  1. c'est toi la vieille peau >< !!

    vive les ombrelles :)

    ReplyDelete
  2. Exactly, you wont end up looking like a prune. :)
    I've told mikiko about your blog so she can have a look. She by the way used whitening cream and hated it when i got tanned. Which only happens to me under blue moons hehe, i guess maybe i'm lucky then.

    ReplyDelete